PRIJZEN BEREKENEN
cmm
 breedte:
hoogte:

Veel Gestelde Vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op het nummer +32 56 90 66 77, via de chatfunctie of via mail op info@lattestore.be. E-mails worden doorgaans dezelfde dag nog beantwoord.

Opmeten
  • Hoe moet ik mijn systemen opmeten?

De meetinstructies zijn terug te vinden onderaan elke productpagina onder het tabblad “meten”. Neem zeker de opmerkingen eens door. Bij vragen kan u uiteraard steeds contact met ons opnemen.

  • Komen jullie ook opmeten?

Wij hebben geen dienst voor opmetingen. De meetinstructies zijn terug te vinden onderaan elke productpagina. Bij vragen kan u steeds contact met ons opnemen. U kan ons bijvoorbeeld een foto sturen van uw raam, hierop kunnen wij aantekening maken en u concrete meetinstructies geven.

  • Wat als ik een fout heb gemaakt bij het opmeten?

Helaas is het niet mogelijk om de systemen te wisselen of terug te sturen aangezien alles op maat gemaakt wordt. U kan steeds contact opnemen met de klantendienst, dan kijken we samen voor een oplossing.

Stalen
  • Hoeveel kost het om stalen op te sturen?

Stalen worden u volledig gratis toegestuurd. Wij raden aan om altijd stalen bij ons te bestellen zodat u zeker bent van uw keuze.

  • Hoeveel stalen kan ik bestellen?

Gelieve er rekening mee te houden dat we maximum 15 stalen per aanvraag kunnen versturen. Indien u niet onmiddellijk overtuigd bent, kan u steeds nog eens opnieuw stalen bestellen.

  • Hoe langt duurt het vooraleer ik de stalen ontvang?

Alle stalen worden binnen de 24u (op werkdagen) verzonden per post.

  • Moet ik thuis zijn om de stalen te ontvangen?

De stalen passen in een standaard brievenbus, u hoeft dus niet thuis te zijn voor ontvangst.

Bestellen
  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Na het plaatsen van uw bestelling heeft u nog 1 dag de tijd om wijzigingen aan te brengen. Na deze termijn zijn aanpassingen over het algemeen niet meer mogelijk.

  • Ik heb geen e-mailbevestiging ontvangen van mijn bestelling.

U kijkt best even na of onze e-mail niet in de map ongewenst of spam terecht gekomen is. Indien u toch niets ontvangen heeft, kan u contact opnemen met onze klantendienst. Dan controleren we even of we uw bestelling goed ontvangen hebben.

Producten: Algemeen
  • Wat wordt er allemaal bij mijn systeem geleverd?

Wij leveren alle benodigdheden voor uw systemen. Bij alle systemen zijn de bevestigingssteunen en een Child Safety steun inbegrepen. Enkel schroeven en pluggen voorzien wij niet, gezien wij niet weten in welk materiaal er geboord wordt. U kan bij horizontale lamellen wel steeds een schroeven-en bitset bijbestellen.

  • Worden er schroeven en pluggen bij de systemen geleverd?

Standaard leveren wij geen schroeven en pluggen bij onze systemen, gezien wij niet weten in welk materiaal er geboord wordt. U kan dit wel bijbestellen bij horizontale lamellen. U kan dit aanklikken bij beschikbare opties.

  • Welk systeem isoleert het best?

Hoe natuurlijker en dikker het materiaal, hoe beter het systeem zal isoleren. Hout en bamboe isoleren bijvoorbeeld beter dan aluminium en PVC. Verduisterende stoffen zullen beter isoleren dan lichtdoorlatende stoffen etc. Qua kleur is het zo dat wit het zonlicht zal weerkaatsen terwijl zwart het zonlicht zal opnemen.

  • Welke systemen zijn geschikt voor een badkamer?

Zowat alle systemen zijn geschikt voor een badkamer zolang deze voldoende verlucht wordt. U kiest het best voor polyester (rolgordijnen, vouwgordijnen en verticale lamellen) of aluminium of PVC aangezien deze tegen wat vocht kunnen. PVC mag weliswaar niet in een te warme ruimte hangen zodat de lamellen niet scheef trekken.

Hout en bamboe kan eventueel ook maar dan moet u ervoor zorgen dat de lamellen niet nat worden. Ze kunnen gerust tegen enkel spatten water maar indien de lamel nat wordt in de kern en nadien terug opdroogt, loopt u risico op torsen. Bij grotere systemen is dit zichtbaarder dan bij kleinere systemen.

Daarnaast raden we af om lamellen vlakbij een warmtebron of waterbon te bevestigen.

Producten: Rolgordijnen
  • Ik ben op zoek naar een stof waar je nog steeds door kan zien (of juist niet). Hoe kan ik dit weten?

De stoffen van rolgordijnen krijgen bepaalde waarden om de stofeigenschappen te bepalen. Je kan deze terugvinden onder “kleurspecificaties” op de productpagina. Dit bepalen we aan de hand van RAT-waarden (reflectie, absorptie, transmissie):

  • Hoe hoger de lichtreflectie, hoe meer zonlicht gereflecteerd of teruggekaatst wordt, hoe beter de warmtewering.
  • Hoe hoger de absorptie, hoe meer licht (en warmte) de stof zal absorberen. Deze warmte blijft eerder tussen het raam en het doek hangen. Het doek zal ook meer oplichten bij een hoge absorptiegraad.
  • Hoe hoger de lichttransmissie, hoe meer licht en warmte de stof zal doorlaten, hoe transparanter de stof. (0% = verduisterend)
Producten: Verticale lamellen
  • Ik ben op zoek naar een stof waar je nog steeds door kan zien (of juist niet). Hoe kan ik dit weten?

De stoffen van verticale lamellen krijgen bepaalde waarden om de stofeigenschappen te bepalen. Je kan deze terugvinden onder “kleurspecificaties” op de productpagina. Dit bepalen we aan de hand van RAT-waarden (reflectie, absorptie, transmissie):

  • Hoe hoger de lichtreflectie, hoe meer zonlicht gereflecteerd of teruggekaatst wordt, hoe beter de warmtewering.
  • Hoe hoger de absorptie, hoe meer licht (en warmte) de stof zal absorberen. Deze warmte blijft eerder tussen het raam en het doek hangen. Het doek zal ook meer oplichten bij een hoge absorptiegraad.
  • Hoe hoger de lichttransmissie, hoe meer licht en warmte de stof zal doorlaten, hoe transparanter de stof. (0% = verduisterend)
  • Verkopen jullie ook verticale PVC-lamellen?

Verticale PVC-lamellen verkopen wij niet. Deze maken veel lawaai tijdens het bedienen en kunnen veel sneller schade oplopen. Daarnaast zijn ze ook moeilijker te vervangen. Onze verticale textiellamellen zijn veel duurzamer, isoleren beter en zijn beschikbaar in een ruim assortiment stoffen.

  • Wat wordt er allemaal bij verticale lamellen geleverd?

Naast de rail en de lamellen zelf, ontvangt u ook bevestigingssteunen, een Child-Safety steun, lamelgewichtjes en een verbindingsketting voor onderaan. Schroeven worden niet voorzien aangezien wij niet weten in welk materiaal u bevestigt.

Producten: Horizontale lamellen
  • Wat is het verschil tussen hout en bamboe?

Houten lamellen zijn lindehout lamellen met een vernislaag met een vlakke afwerking. Bamboe lamellen worden gekleurd in een kleurbad en zijn lamellen met een zichtbare houtnerf.

  • Wat zijn de voor- en nadelen van elk materiaal?

PVC: budgetoplossing, geschikt voor de badkamer, niet geschikt voor grote oppervlaktes (>4m²) 

Hout: strakke afwerking, isoleert beter 

Bamboe: natuurlijk uitzicht door de zichtbare houtnerf, isoleert beter 

Aluminium: strakke afwerking, geschikt voor de badkamer, geschikt voor grote oppervlaktes(>10m²), kleine pakkethoogte

  • Welke lamelbreedte moet ik kiezen?

Smalle lamel = veel privacy, minder lichtinval, meer lamellen

Brede lamel = veel lichtinval, minder privacy, minder lamellen

 

Maak even de volgende checklist om te beslissen welke lamel je het best kiest:

  • Wil ik veel of weinig licht?
  • Is privacy een belangrijke factor?
  • Heb ik een panoramisch zicht dat ik wil behouden.
  • Wil ik veel of weinig lamellen?
  • Plaats ik de lamellen op het raam, of in de dag of op de dag? (plaatsingsruimte)
  • Kies ik het best voor ladderbanden of ladderkoorden?

Dit hangt volledig af van uw persoonlijke voorkeur. De werking en de stevigheid van het systeem blijft hetzelfde. Ladderbanden springen meer in het oog en zijn beschikbaar in verschillende kleuren en breedtes.

  • Ik heb ladderbanden besteld maar vind ze niet mooi, kan ik dit nog veranderen?

Indien u dit wil veranderen, moeten wij het systeem ophalen om de ladderbanden door koorden te vervangen. Contacteer onze klantendienst om de kostprijs hiervan te weten. 

  • Wanneer kies ik best voor zijgeleiding?

Indien u een horizontaal systeem wil bevestigen op een deur of kantelkiepraam is zijgeleiding een goed idee. De zijgeleiding zorgt ervoor dat het systeem minder beweegt bij het openen en sluiten van een raam of een deur. De zijgeleiding/staaldraad wordt onderaan vastgezet door middel van steunen. U kan kiezen tussen een L-steun voor bevestiging op de dag (vb. op het raamkader) of een platte steun voor bevestiging in de dag (vb. tussen de glaslatten).

  • Welke steunen moet ik kiezen?

Dit hangt af van hoe u de systemen zal plaatsen. De universele steunen kunnen zowel tegen het plafond als tegen de muur gemonteerd worden. Indien u zeker bent dat u uw systeem tegen het plafond zal monteren, kiest u best voor plafondbevestiging. Met de afstandssteunen kan u met uw systeem wat afstand nemen van de muur (12 of 19 mm). Dit kan handig zijn wanneer uw systeem voor een plint of lambrisering komt of voor 65mm lamellen.

  • Wat is een kooflijst?

Een kooflijst is een afdeklijst (in hout, bamboe of PVC afhankelijk van het systeem) die d.m.v. magneten op de aluminium bovenbak geplaatst wordt. Voor plaatsing in de dag kiest u over het algemeen best voor een simpele kooflijst (rechte lijst zonder zijkanten), voor plaatsing op de dag een kooflijst met zijden. De kooflijst is steeds iets langer dan het systeem zelf. 

  • Kan ik de optrek- en oriëntatiekoorden van horizontale lamellen inkorten of verlengen?

Dit kan maar zorg ervoor dat de lamellen ALTIJD naar beneden zijn indien u dit doet. Indien de koorden te lang zijn in opgetrokken toestand, kan u de koorden bevestigen aan de bijgeleverd child safety steun. Bij twijfel, neemt u best contact op met de klantendienst. Verlengen kan u zelf niet.

  • Kan ik achteraf nog een kooflijst bestellen?

Ja, dat kan. Neem even contact op met onze klantendienst hiervoor.

Producten: Vouwgordijnen
  • Wat is een XL systeem?

Vanaf een bepaald stofgewicht of een bepaalde oppervlakte moet een vouwgordijn op een groter systeem geproduceerd worden. De website geeft zelf aan of u dit nodig heeft of niet. Het XL-systeem is 60mm breed en 70mm hoog, een standaard systeem is 32mm breed en 38mm hoog. Indien u 2 vouwgordijnen in één ruimte plaatst en 1 systeem moet op een XL-rail gemaakt worden, kan u ervoor kiezen om de andere systemen ook op een XL-systeem te laten produceren zodat ze er allemaal hetzelfde uitzien.

  • Waarom is jullie keuze verduisterende vouwgordijnstoffen zo beperkt?

We maken een onderscheid tussen verduisterende stoffen en lichtdoorlatende stoffen met een black-out voering. In principe kan elke stof verduisterend gemaakt worden met een black-out voering. Geniet een lichtdoorlatende stof uw voorkeur qua kleur en weving, kan u deze aanvullen met een verduisterende voering. Indien u volledig wil verduisteren raden we altijd een black-out voering aan, ook bij de verduisterende stoffen (80% verduisterend zonder voering).

  • Wat is de bedieningslengte?

De lengte van de ketting voor het optrekken van uw vouwgordijn systeem kan u kiezen bij het bestellen van uw systeem.

Onze website zal een aangeraden lengte voorstellen die u vrij kan wijzigen naargelang uw noden.

De bedieningslengte = ketting van bovenaan het systeem tot onder gemeten.

Bijvoorbeeld bij een systeem van 200 cm hoog, stelt de website een bedieningslengte van 150 cm voor.

Betalingen
  • Kan ik achteraf of in termijnen betalen?

Aangezien alle systemen op maat gemaakt worden, vragen we een volledige voorafbetaling.

  • Het lukt niet om te betalen.

Probeer een andere betaalmethode of betaal via overschrijving. Dringend? Neem even contact op met onze klantendienst.

  • Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Ja, hoor! Stuur even een mailtje naar de klantendienst met het bedrag, van wie het cadeautje komt en naar wie je deze wil sturen. Dan voegen we de cadeaubon toe aan uw winkelwagen of betaalt u de cadeaubon via overschrijving.

Levering
  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Zodra dat we de betaling voor uw bestelling hebben ontvangen, sturen wij u een email om te bevestigen dat we de productie zullen starten. Op dit moment heeft u nog een laatste kans om uw bestelling te wijzigen indien nodig. Van zodra uw bestelling klaar is, ontvangt u van ons een email als bevestiging voor verzending. De productietijd bedraagt +- 3 weken: 10 à 12 of 12 à 14 werkdagen productietijd (afhankelijk van het product) + 2 à 4 werkdagen voor de verzending. Wanneer een kleur uit stock is start de productietijd pas wanneer het kleur terug voorradig is. Indien de productietijd hierdoor oploopt wordt u hiervan op de hoogte gebracht. U kan steeds bij onze klantendienst informeren naar de status van uw bestelling. Dit kan via het telefoonnr. +32 56 90 66 77 of via e-mail op info@lattestore.be.

  • Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestellingen worden tijdens de kantooruren geleverd door Ontime, UPS of Bpost. Bestellingen dienen afgetekend te worden bij ontvangst. Nadat uw bestelling vanuit ons magazijn bij de betreffende transporteur is aangeboden, ontvangt u via e-mail een verzendbevestiging. In deze e-mail vindt u het ‘Track & Trace’-nummer van uw levering zodat u uw zending online kan volgen. De transportfirma's komen langs tussen 08.00 uur en 19.00 uur en zullen altijd 3 pogingen ondernemen om uw bestelling af te leveren. Na iedere poging nemen wij contact met u op om een nieuw aflevermoment in te plannen. Bestellingen geleverd door Bpost worden bij afwezigheid naar een afhaalpunt gebracht. Indien er speciale zaken zijn waarmee wij moeten rekening houden voor de levering, kan u dit steeds vermelden in de opmerkingen van uw bestelling.

  • Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering van mijn bestelling?

Wanneer uw systemen klaar staan voor verzending, krijgt u een mail van ons met een geschatte leverdatum. Daarnaast ontvangt u ook een e-mail van onze transporteur met meer info betreffende de levering en de verwachte leveringsdatum.

Mocht deze datum niet voor u passen, dan kan u steeds contact met ons opnemen om een andere datum door te geven.

Indien u niet aanwezig bent bij de levering, nemen wij contact met u op om een nieuw moment af te spreken voor levering.

Hierbij enkele zaken waar u rekening mee kan houden voor de levering:

  • U kan een voorkeursmoment opgeven (voor-of namiddag). Onze transporteur probeert dan in de mate van het mogelijke hier rekening mee te houden.
  • U kan een specifieke dag opgeven.
  • U kan het pakket ook op een alternatief adres laten leveren (buren, werk…)
  • U kan ook vragen dat de transporteur u een uurtje voor levering verwittigt mocht u in de buurt zijn en even naar huis kunnen.
  • U kan ook vragen dat de transporteur het pakket op een afgeschermde plaats legt zoals onder een carport, in het tuinhuis, onder een afdak... we raden dit niet meteen aan omdat u dan uw pakket niet meteen op schade kan controleren.
  • U kan deze zaken in de opmerkingen van uw bestelling noteren of even bellen of mailen om info door te geven omtrent de levering.

 

  • Wat als er schade is bij levering?

Indien u bij de levering schade aan de verpakking vaststelt, dient u ter plaatse de verpakking te openen en te contoleren of de producten al dan niet beschadigd zijn. Bij schade aan de systemen dient u een schadedossier op te maken met de chauffeur. Gelieve ook enkele foto’s te nemen van de beschadigde producten en deze door te mailen naar info@lattestore.be met vermelding van uw ordernummer.

  • Hoeveel wordt er in rekening gebracht voor de verzending? 

De transportkosten zullen bij het bestellen van de systemen automatisch voor u berekend worden. Deze kost is afhankelijk van de grootte van uw bestelling. Voor een standaard bestelling bedragen de transportkosten +-19€, ongeacht het aantal systemen en het ingestelde afleveradres. Lattestore werkt samen met transportpartners die gespecialiseerd zijn in lengtetransport, waardoor we genoodzaakt zijn een stuk van deze kosten door te rekenen. Vanaf een bepaald bedrag, vermindert of vervalt de transportkost.

  • Waarom bieden jullie geen standaard gratis verzending?

De pakketten die wij versturen zijn veel groter dan standaard postpakketten, waardoor dit niet met een standaard bezorgdienst kan geleverd worden. Al onze systemen worden thuis geleverd met speciaal lengtetransport. Dit is een stuk duurder en daarom zijn wij onder een bepaald bestelbedrag genoodzaakt een deel van deze kost door te rekenen aan de klant.

Installatie
  • Hoe installeer ik mijn systeem?

U kan de montage-instructies steeds terugvinden op de montagepagina, op elke productpagina onder het tabblad installatie en via de link die u kreeg in de e-mail betreffende de levering.

  • Wordt er een handleiding bij de systemen geleverd?

In de mail die u van ons ontvangt betreffende de levering, kan u een link terugvinden die u direct doorverwijst naar de online handleiding. Een handleiding op papier voorzien wij niet in uw pakket.

  • Ik wil mijn systeem op het raamkader bevestigen maar wil niet boren. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Er bestaan voor de meeste systemen klemsteunen die u rechtstreeks op het raam kan bevestigen zonder te boren. Neem even contact op met de klantendienst voor meer info hierover.

  • Komen jullie ook plaatsen?

Een dienst voor plaatsingen hebben wij niet. Al onze systemen zijn eenvoudig te installeren en voorzien van een duidelijke handleiding (online). Bij vragen of twijfels kan u steeds onze klantendienst contacteren, zij helpen u graag verder.

  • Wat is Child Safety?

De bediening dient steeds op 1500mm van de grond te komen.

De bediening dient steeds onder spanning te staan door middel van de Child Safety steunen.

  • Wie is aansprakelijk voor de Child Safety?

Het gaat om een gedeelde aansprakelijkheid:

De fabrikant zorgt ervoor dat de plaatser alle onderdelen van het binnen zonwering product worden geleverd volgens de geldende normen. Evenzo zal hij ook alle verplichte informatie  en waarschuwingen aanleveren op het product, montage- en gebruikshandleidingen naar  de eindgebruiker.

 Lattestore en de plaatser zijn verantwoordelijk voor het informeren van de eindgebruikers  over de mogelijke risico’s voor kinderen aan de hand van de door de fabrikant  aangeleverde informatie.

Onderhoud
  • Rolgordijnen
    • Hoe onderhoud ik mijn rolgordijnen?

U kan de rolgordijnen reinigen met een zachte borstel of met een lichtvochtige doek. Controleer onder kleurspecificaties steeds of de stof vochtresistent is.

  • Vouwgordijnen
    • Hoe kan ik vouwgordijnen wassen?

U haalt het systeem van de steunen.

U maakt bovenaan de velcro los.

U maakt onderaan de koorden los.

U verwijdert de onderlat.

U verwijdert de baleinen.

We raden aan de stof naar de droogkuis te brengen om te reinigen.

U kan de stof op eigen risico handwassen. We raden dit niet meteen aan omdat de stof zo kan krimpen.

  • Verticale lamellen
    • Kan ik verticale lamellen wassen?

U kan de verticale lamellen reinigen met een zachte borstel of met een lichtvochtige doek. Controleer onder kleurspecificaties steeds of de stof vochtresistent is. Bij erg hardnekkige vlekken kan u de opgerolde lamellen 10 minuten in lauw water met afwasmiddel weken. U kan de lamellen ophangen aan de rail om te drogen. Vermijd drogen bij een warmtebron en strijk de lamellen NIET. Let wel: hoe vaker u de lamellen nat reinigt, hoe sneller u de beschermde laag verwijdert.

  • Horizontale lamellen
    • Hoe kan ik mijn horizontale lamellen reinigen?

De lamellen reinigen kan met een plumeau of eventueel met een lichtvochtige doek.

Opgelet: Bamboe lamellen mag u NIET met een vochtige doek of microvezeldoek reinigen. Water kan de lamellen beschadigen en microvezeldoeken kunnen blijven haperen in de structuur van de lamel.

Garantie en reparatie
  • Wat moet ik doen wanneer mijn systeem beschadigd is?

Desondanks de grote zorg die wordt besteed aan de producten en verzending, kan het zijn dat het systeem beschadigd bij u geleverd wordt. U dient binnen de 48 uur na ontvangst van de bestelling onze klantendienst op de hoogte te brengen. De klacht dient uitvoerig beschreven te worden met behulp van foto’s van de verpakking en de goederen. Reageert u binnen deze termijn, dan kunnen wij in samenspraak met u op zoek gaan naar een geschikte oplossing. Reageert u buiten deze termijn, dan kunnen wij niet meer verantwoordelijk gesteld worden.

  • Wat moet ik doen wanneer mijn systeem een defect vertoont?

Indien u een defect aan uw systeem vaststelt, kan u contact opnemen met onze klantendienst. U stuurt best enkele foto’s/video door, zo zien wij direct wat het probleem is. Indien een herstelling in ons atelier nodig is, laten wij het kosteloos systeem bij u thuis ophalen (indien het defect binnen garantie valt).

  • Hoeveel garantie heb ik op een systeem?

Al onze systemen hebben 2 jaar garantie.

Het bedienen van onze systemen
  • Rolgordijnen
    • Hoe vermijd ik dat de ketting van mijn rolgordijn springt bij het bedienen?

Het break away component (kettingverbinder) is vervaardigd uit kunststof en verbindt twee uiteinden van de bolletjesketting. Deze verbreekbare kettingverbinder zal de ketting, wanneer er een gewicht van 6 kg op wordt uitgeoefend, laten breken. Om te vermijden dat de ketting springt bij het bedienen, trekt u boven de component aan de ketting. Hierdoor wordt minder druk uitgeoefend op de ketting en kan u uw rolgordijn vlot bedienen.

  • Vouwgordijnen
    • Hoe vermijd ik dat mijn vouwgordijn scheef optrekt?

Laat het systeem helemaal naar beneden.

Haal de optrekkoorden uit het klemmetje in de bovenbak.

Rol de optrekkoorden helemaal van de as af door aan te ketting te trekken en de koorden terwijl onder spanning te houden.

Eens de koorden helemaal afgerold zijn, kan u deze terug tussen de klemmen plaatsen en terug strak trekken door aan de ketting te trekken.

  • Verticale lamellen
    • Mijn lamellen oriënteren niet of niet allemaal.

Zorg ervoor dat de haakjes open staan wanneer u de lamellen eraan hangt. Indien de lamellen niet meedraaien, moet u de lamellen eraf halen, alle haakjes open zetten en de lamellen terug ophangen. Indien een haakje niet juist staat, kan u dit eruit klikken en er terug in klikken. Bij twijfel, contacteert u gerust onze klantendienst.

  • Horizontale lamellen
    • Hoe moet ik horizontale lamellen bedienen?

Met de oriëntatiekoorden (altijd 2) of tuimelstang kan u de lamellen kantelen. De overige koorden dienen om de lamellen op te trekken. Neem deze allemaal samen vast, beweeg deze naar het midden om het remcomponent los te maken en trek de lamellen op of laat ze zakken. Beweeg de koorden terug naar de zijkant om het pakket vast te zetten.

  • Mijn lamellen zitten vast en ik krijg ze niet meer naar beneden.

Ondersteun het pakket en duw het een beetje terug. Maak dan het remcomponent van de optrekkoorden los door de optrekkoorden naar het midden te bewegen. Laat de lamellen nu zakken. Bij twijfel, contacteert u gerust onze klantendienst.